Víkend a Vídeň

28. června 2016 v 18:16 | Pupi |  Co se jinak nevešlo / Others
Začátkem června se vždycky můžu těšit na nějaký zajímavý výlet, který pro nás naplánuje moje milovaná polovička. Stalo se to už takovým pravidlem, že vždycky na svatební výročí strávíme víkend či pár dní bez našich dítek (velké díky babičce, která nám vždy pohlídá). Loni to byly božské italské Benátky.

Letos jsme se vypravili k nedalekým sousedům. Navštívili jsme Vídeň. Nikdy dříve jsme tam nebyli (tedy krom každoročního nočního projíždění na a z dovolené). A můžu říct, že jsem z Vídně byla opravdu nadšená a že ji jako místo pro výlet můžu jen doporučit. Smějící se

Páteční cestu jsme si zpříjemnili posezením na malebné jižní Moravě. V místě uprostřed dlouhých vinic nazvaném Vinařství u Kapličky. Celou cestu se s námi vezlo špatné počasí. Ale jakmile jsme zaparkovali na místě, vítala nás modrá obloha se sluníčkem.

Cesta nám rychle utekla a byli jsme na místě. Ještě chvíle kroužení po městě, než jsme zaparkovali u našeho hotelu. Bydleli jsme kousek od vlakového nádraží, takže do centra to bylo opravdu pár minut chůze. Po ubytování jsme neváhali a hned jsme se vypravili na první procházku. Bohužel po pár minutách začalo vydatně pršet a tak jsme museli spršku přečkat pod stromy u nedalekého kostelíku.

Naštěstí nám bylo přáno a déšť po půlhodince čekání ustal a my jsme mohli pokračovat z kopečka dolů.

Žádné velké plány jsme neměli, takže jsme se procházeli, kam nás nohy nesli. A zanesli nás do malebného parku, kde jsme už pěkně hladový objevili prima zahrádku s grilem. Nemuseli jsme se ani rozmýšlet a hned jsme si objednali.

Po dobré baště se nám otevřela krásná zahrada plná růží. Tisíce různých odrůd a barev. Já osobně jsem se nemohla vynadívat. Samozřejmě jsem cvakala o sto šest. Takže fotek mám opravdu dost. Mrkající

Večer nás nohy zanesly ke břehům řeky. No nutno přiznat, že čistota vody nic moc. Ale místním to evidentně neva neb na jedné náplavce to opravdu žilo. Díky tomu, že jsme se chtěli podívat, jak to tam vypadá, objevili jsme krásný bar přímo nad jedním břehem. Závěrečný drink nám opravdu bodnul.

Již v pátek jsme si všimli, že Vídeň je doslova protkaná cysklistickými stezkami. A byla by škoda, nevyzkoušet jízdu na kole přes půl Vídně. Systém zapůjčení kol je velmi jednoduchý a doslova za hubičku. Druhý den ráno jsme po vydatné snídani šlápli do pedálů. Míst se zaparkovanými bicykli je po celé Vídni mnoho, takže není problém si kolo půjčit kdekoliv. My jsme měli jedno pár kroků od hotelu.

Cíl byl jasný. Prater. Zhruba v půlce cesty jsme kola zase vrátili do stojanů a šli se občerstvit. Počasí nám totiž opravdu přálo. Po svěžím občestvení zase šup do sedla. Po několika zatáčkách a jednom mostu nás čekala brána Prateru. Já na kolotoče moc nejsem, ale Prater k Vídni patří, takže bychom si ho nenechali ujít. Chvílema jsem jen zírala, jak se lidé za své peníze nechají vyvést do šílených výšek a točit se sem tam hlavou dolů a nahoru. Mě by tam nedostali ani za zlatý prase. Mrkající Jedinou atrakci, kterou jsem (ačkoliv se výšek bojím) si nemohla nechat ujít, bylo velké kolo. No k pobavení všech v kabince jsem na vrcholu kola začala lehce panikařit. Naštěstí celá jízda trvá asi 10 minut, takže jsem to dala (navíc posilněna vydatným obědem).

Další kroky, tedy spíše jízda metrem, nás zavedly do zahrad Schönbrunnu. Lehce ucaprcaný jsme si dali odpočinek na místní lavičce a pozorovali šrumec kolem nás.

Ačkoliv jsme byli už dost unavení, nemohli jsme nevyšlápnout kopec a zhroutit těla do místní kavárny. Kávička a Aperol Spritz nám dodal opět trochu energie na zpáteční cestu na hotel.

Sice jsme měli v nohách už dost kilometrů, ale podvečerní procházku jsme si nemohli nechat ujít a tak po lehkém oddechu na hotelu, jsme se zase pustili do víru města. Zakotvili jsme nedaleko v zahradách Belvederu a pozorovali okolí.

Závěrečný večerní drink a pak opět zapůjčení kol a směr hotel (do kopce = výborný nápad!!!) Mrkající

Víkend jsme si opravdu užili a tak nezbývalo nic než v neděli dát Vídni bye-bye....Mrkající

Během víkendu jsem nedala foťák z ruky, takže fotek mám opravdu požehnaně. Z každého výletu vždy vyrobím album či deník. Vídeň čeká na insta album....na kterém již pilně pracuji...Mrkající

Díky za návštěvu!

Prima letní dny!

Pupi

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.